Wednesday, March 15, 2017

VMA dijeta - moje iskustvo

Pre nekih nedelju dana sam na fb stranici najavila da ću vam pisati o tome kako sam rešila da dovedem svoju težinu u "normalno" stanje i šta sam primenila da to i postignem. Svakako, prvi korak ka tome je promena režima ishrane. Ja sam se dosta informisala i odlučila da isprobam VMA dijetu koju ću vam detaljno opisati u ovom postu.



Šta je VMA dijeta?

VMA dijeta je način ishrane koji je osmišljen upravo na Vojnomedicinskoj akademiji u Beogradu. Nakon dugog ispitivanja, lekari sa ove ustanove su osmislili gotovo idealan način ishrane, koji je prvobitno bio namenjen srčanim bolesnicima koji su zbog predstojeće operacije morali da izgube određeni broj kilograma, bez stvaranja osećaja slabosti, malaksalosti ili gladi. Upravo iz tog razloga je i osmišljena ova dijeta, koja se bez problema može primenjivati i kod zdravih osoba. 

Kako bi dijeta imala efekta potrebno je dosledno se pridržavati svih pravila. Dijeta se drži u ciklusima od po 5 dana ili u kontinuitetu tri ciklusa, odnosno 15 dana. Nakon toga je neophodno napraviti pauzu u trajanju od dve nedelje. Tokom primenjivanja ove dijete preporučljivo je unositi dovoljnu količinu tečnosti. Takođe, potrebno je uzdržavati se od alkoholnih pića sve vreme trajanja dijete, ne koristi se sećer ili bilo koji drugi zaslađivač, ne koristi se so. Što se tiče redosleda unošenja namirnica u okviru jednog obroka, nema pravila, ali je bitno da se poštuje redosled rasporeda obroka. 

Na internetu se može pronaći nekoliko verzija ove dijete, a ja sam koristila sledeću:

Prvi dan
Doručak - 1 pomorandža, 1 dvopek, kafa/čaj (bez šećera) 
Ručak - 1 pomorandža, 1 kuvano jaje, 1 kiselo mleko, 1 dvopek 
Večera - 2 paradajza ili 2 dl kuvanog paradajza, 2 kuvana jaja, 1 krastavac, 2 dvopeka

Drugi dan
Doručak - 1 pomorandža, 1 dvopek, kafa/čaj (bez šećera) 
Ručak - 1 pomorandža, 1 kuvano jaje, 1 kiselo mleko, 2 dvopeka
Večera - 125 gr mlevenog junećeg mesa, 1 paradajz, 1 pomorandža, 1 dvopek, kafa/čaj

Treći dan
Doručak - 1 pomorandža, 1 dvopek, kafa/čaj (bez šećera)
Ručak - 1 pomorandža, 1 kuvano jaje, 1 kiselo mleko, 1 krastavac
Večera - 125 gr mlevenog junećeg mesa, 1 pomorandža, 1 dvopek, kafa/čaj 

Četvrti dan
Doručak - 1 pomorandža, 1 dvopek, kafa/čaj (bez šećera)
Ručak - 125 gr mladog kravljeg sira, 1 paradajz, 1 dvopek
Večera - 125 gr mlevenog junećeg mesa, 2 paradajza, 1 dvopek 

Peti dan
Doručak - 1 pomorandža, 1 dvopek, kafa/čaj (bez šećera)
Ručak - 200 gr kuvanog junećeg mesa ili riba, 1 paradajz, 1 dvopek
Večera - 500 gr kuvanog mešanog povrća, 1 kuvano jaje

Kao što vidite, doručak je svakog dana isti. Što se tiče junećeg mesa, možete ga pripremati kao pljeskavicu, začiniti sa malo vegete i staviti malo ulja na tiganj. Ostale namirnice je poželjno ne začinjavati. 

Verovatno vas najviše zanimaju rezultati, pa ću sada preći i na taj deo. Stručnjaci tvrde da se u prvoj nedelji izgubi oko 2,5 do 5 kg, a da je tokom dve nedelje moguće izgubiti i do 15 kg. Rezultati mnogo zavise i od konstitucije onoga ko sprovodi dijetu, kao i od samodiscipline. Moji rezultati su da sam tokom prve nedelje izgubila dva kilograma (počela sam sa 65~66), tokom druge nedelje mi se čini da nisam izgubila ništa, a nakon treće nedelje sam izgubila još dva kilograma (došla sam do 61). Možda mi je jedna od grešaka to što sam večeru nekim danima jela prilično kasno tj. posle 21h, ali sam i ovako sasvim zadovoljna postignutim rezultatima. Tokom sprovođenja dijete nisam osećala malaksalost, čak mi se čini i da sam imala više energije. 

Početkom treće nedelje dijete sam krenula i sa treninzima u teretani, pa se nadam da ću tako uspeti da održim težinu, a možda je i smanjim za još par kg. Ja sam osoba koja i kad je bila najmršavija nije mogla da smrša ispod 55 kg, tako da smatram da sada nisam daleko od te neke svoje idealne težine. Cilj mi je da dođem do 57 kg. :) 
       
Nadam se da vam je ovaj post pomogao i da ste uspeli da steknete neki uvid u način sprovođenja i funkcionisanje ove dijete. U zavisnosti od toga koliko kilograma viška imate i šta želite da postignete, možete se odlučiti za opciju koja vam više odgovara. 

Ukoliko vas još nešto zanima, a nisam to spomenula, možete slobodno pisati u komentarima. 


*Ovo su moji rezultati i lično mišljenje o ovoj dijeti. Ukoliko imate ozbiljnih problema sa viškom kilograma, posavetujte se sa stručnom osobom. 
** Fotografija je preuzeta sa interneta 
       

10 comments:

  1. Post zaista pomaze!Uglavnom,super je sve!

    Novi post!

    CuteLife

    ReplyDelete
  2. Odlično, svaka čast. Ja sam juče počela sa nekom ishranom, radila test intloerancije na hranu, prvenstveno zbog zdravlja pa ćemo vidjeti :)

    ReplyDelete
  3. Svaka ti cast :) ja sam pocela sa ovom dijetom i drugi dan sam pala u nesvest od gladi :D definitivno nisam za dijete :D svako vece pricam da sutra krecem i nista :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao meni zaista nije bio toliki problem. Mada, prvi dan mi jeste bio malo zeznut jer se bukvalno jedu samo pomorandže, jaja i dvopeci, ali sam se navikla već posle par dana. Drugu i treću nedelju nisam ni osetila. :)

      Delete
  4. Suer pst za one koji žele da izgube kojikg. Ja nemam tih problema ali svakako volim da proćitam nešto i na ovu temu. Tebi želim da istraješ u ovome i ostvariš cilj. Ono što bih ti ja preporučila jeste da i dalje treniraš i unosiš dovoljno tečnosti (bar 2,5l na dan).I naravno izbegavaj sokove.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam da je jako bitno piti tečnosti, pogotovo vodu... ali zaista nikako da se nateram, jednostavno ne osećam potrebu za vodom. Ja dnevno ponekad ne popijem ni dve čase vode, ali trudim se da to promenim. :)

      Delete
    2. To menjaj pod hitno. Nosi flasicu sa sobom i kad god je vidis ti nagni i ispij koji gutljaj. Vodu ne treba piti samo kada si zedan jer je to vec znak da organizmu fali tecnost.

      Delete
    3. Trudim se zaista, pogotovo od kada sam krenula u teretanu obraćam više pažnje na to. :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...